Paczki świąteczne dla pracowników bez VAT

Jeśli planujesz przekazanie pracownikom paczek świątecznych, zrób to tak, by przekazanie to nie rodziło konieczności opodatkowania podatkiem VAT. Kiedy tak się stanie?

Zgodnie z przepisami obowiązującymi od kwietnia tego roku, nie podlega opodatkowaniu przekazanie prezentów o małej wartości oraz próbek, jeśli przekazanie to ma związek z prowadzoną działalnością gospodarczą. Prezentem o małej wartości natomiast są przekazywane przez podatnika jednej osobie towary:

  1. o łącznej wartości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 100 zł, jeżeli podatnik prowadzi ewidencję pozwalającą na ustalenie tożsamości tych osób, albo
  2. których przekazania nie ujęto w takiej ewidencji, ale jednostkowa cena nabycia towaru netto lub koszt wytworzenia, określone w momencie przekazywania towaru, nie przekraczają 10 zł.

Zwróć uwagę, że w przepisach mowa jest o cenie jednostkowej. Zatem przesłankę tą (cena nabycia do 10 zł) należy odnosić do każdego z przekazywanych w paczce artykułów z osobna a nie do paczki w całości. Co więcej, przepisy nie limitują też wartości zbiorczego (równoczesnego) przekazywania wielu artykułów o wartości nie przekraczającej 10 zł.

Co z tego zatem dla ciebie wynika?

Otóż to, że nie będziesz musiał rozliczać podatku VAT z tytułu przekazania pracownikom paczek świątecznych, jeżeli dokonasz tego spełniając poniższe warunki:

  • po pierwsze – przekażesz pracownikowi paczkę składającą się z produktów lub artykułów, których jednostkowy koszt nabycia/wytworzenia – czyli każdego z tych produktów lub artykułów z osobna – nie przekracza 10 zł (gdzie wartość całej paczki owe 10 zł może przekroczyć),
  • po drugie – przekazanie to związane będzie z prowadzoną działalnością gospodarczą, co nie powinno budzić wątpliwości, jeśli ma ono stanowić formę podziękowania za zaangażowanie w pracę i motywować pracowników do dalszych wysiłków.

Podstawa prawna: art. 7 ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 4 pkt 2 ustawy o VAT

Por. też interpretacja indywidualna z 26 lipca 2013 r. wydana przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-415/13-4/AD

 .
Nie ma jeszcze komentarzy.

Dodaj komentarz

Podane dane będą przetwarzane w wymienionym celu zgodnie z Polityką Prywatności.

Zaprojektowane przez Klienter.pl

POBIERZ niezbędnik dla przedsiębiorców na temat prawa podatkowego ZA DARMO
x


Wpisz Imię: *
Wpisz Email: *

Uzyskaj natychmiastowy dostęp!


Przeczytaj poprzedni wpis:
Czy koszty dojazdu pracownika podlegają opodatkowaniu i składkom do ZUS?

Jeżeli postanowiłeś w regulaminie wynagradzania, że będziesz zwracać pracownikom koszty dojazdu do pracy to musisz pamiętać o dwóch rzeczach. Po...

Zamknij